پایگاه خبری

ساخت وبلاگ

اخبار بانک و بیمه پایشگر-به نقل از روابط عمومی بانک سینا، این امر در راستای کاهش اتلاف وقت و تسریع در صدور ضمانتنامه ها، استانداردسازی فرم ها، کاهش خطاهای احتمالی ناشی از تکمیل دستی فرایند صدور و نظارت بهتر بر مراحل صدور ضمانتنامه ها انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،همچنین با توجه به صدور مکانیزه ضمانتنامه بر روی برگه های اصلی و واترمارک، امکان جعل و سوء استفاده به حداقل رسیده است. پیشتر نیز این بانک سامانه استعلام وضعیت ضمانتنامه در سپام ریالی را از طریق وب سایت بانک فراهم کرده بود. بانک سینا در حال حاضر انواع ضمانتنامه ها را برای متقاضیان صادر می کند.مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 76 تاريخ : سه شنبه 30 بهمن 1397 ساعت: 12:43

پایشگر-در حالی که ارتش سوریه خود را برای راه اندازی آخرین و مهم ترین عملیات میدانی در استان ادلب آماده می کند و روسیه نیز مذاکرات چندجانبه ای را با طرفین غربی خود برای حل و فصل بحران سوریه آغاز کرده است، شاهد شکل گیری یک رقابت یا به بیانی دیگر جنگ اقتصادی در این کشور هستیم.

به گزارش «پایشگر»؛ سوریه پساجنگ باید بازسازی شود و در همین راستا، بازگشت حدود ۱۰ میلیون آواره و پناهجوی سوری، منوط به بازسازی زیرساخت های ویران شده این کشور است.

مرجع اخبار رسمی

در همین رابطه، بسیاری از ناظران تا پیش از این بر آن بودند، مسأله بازسازی سوریه ـ که می تواند منافع اقتصادی زیادی برای مشارکت کنندگان در آن داشته باشد ـ تنها به متحدان دولت سوریه اختصاص خواهد یافت.

به نوشته تابناک ،با این حال، به نظر می رسد چنین نیست و سایر بازیگران و به ویژه بازیگران ضد اسد نیز اشتیاق بسیاری برای مشارکت در فرایند بازسازی و بردن سهمی از منافع اقتصادی سوریه پساجنگ دارند.

ایران و روسیه از ابتدا آمادگی خود را برای مشارکت در بازسازی سوریه اعلام کرده بودند و در حال تلاش برای مشارکت در فرایند بازسازی هستند. البته بازیگران دیگری همچون چین که در هفت سال اخیر نقش حمایتی سیاسی از دولت سوریه داشته و همچنین بازیگرانی همچون فرانسه، آلمان، ترکیه، عربستان، اردن و امارات متحده عربی که بلوک ضد نظام سوریه بوده اند، تمایل و اشتیاق خود برای مشارکت در بازسازی سوریه را به انحای مختلف و یا با اعلام شروطی اعلام کرده اند.

در همین راستا، هفته گذشته در ادامه رایزنی‌ها، برای نهایی کردن موافقت نامه راهبردی بلندمدت میان ایران و سوریه، هیأت کارشناسی اقتصادی دربرگیرنده ۱۴ کارشناس ارشد شماری از وزارتخانه‌های کشورمان وارد دمشق شد. این هیأت در فرودگاه دمشق مورد استقبال رانیا احمد، معاون وزیر اقتصاد سوریه و شماری از مدیران ارشد این وزارتخانه قرار گرفت.

پایگاه خبری تحلیلی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 61 تاريخ : شنبه 27 بهمن 1397 ساعت: 12:53

ایران رتبه چهارم در فرار مغزها را دارد

اخبار اجتماعی پایشگر– عضو هیات علمی موسسه مطالعات مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور می گوید: برخلاف باور عموم، ایران بالاترین رتبه فرار مغزها در جهان را ندارد ، آمارهای موجود نشان می دهد کشور پس از هند، فیلیپین و آمریکا- کانادا، رتبه چهارم را در فرار مغزها دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر،، بهرام صلواتی در نشست مهاجرت، تمنای رفتن در دانشکده فنی دانشگاه تهران عنوان کرد: در سال ۲۰۱۸، تعداد دانشجویان مهاجر از ایران ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده که از این میان رتبه ۱۲ را میان دانشجویان خارجی آمریکا دارا هستیم.

وی در ادامه از نگرانی ماندگاری دانشجویان سخن گفت و افزود: ایران کشوری است که نرخ ماندگاری بالاتری در مقصد نسبت به کشورهای هند و چین دارد. ۹۰ درصد دانشجویان ایرانی پس از اتمام تحصیل در آمریکا می مانند.

صلواتی با تاکید بر اینکه، وضعیت مهاجرت دانشجویان و نخبگان ایرانی آنگونه که در اذهان عمومی منفی و با رتبه های بالا به نظر می رسد، نیست، تصریح کرد: در حال حاضر سهم مهاجرت دانشجویان در ایران نسبت به افزایش جمعیت آنها ، شیب نزولی یافته است و از ۲ درصد جمعیت دانشجویان مهاجر در دهه های ۹۰ میلادی به یک درصد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

وی در باره آمار جهانی مهاجرت گفت: در یکی دو سال اخیر آمار مهاجران جهان به ۲۶۰ میلیون رسیده است و از هر ۳۰ نفر یک نفر در دنیا مهاجر است. جمعیت مهاجران دنیا با سرعت بالایی در حال افزایش است. این تنها مختص ایران نیست و در دنیا هیچ کشوری تنها گیرنده و تنها فرستنده ندارد.

وی در ادامه با اشاره به نبود آمارهای دقیق و رسمی در باره مهاجرت ایرانیان افزود: در مجموع ۵ تا ۶ میلیون دانشجوی مهاجر در دنیا داریم که با احتساب دانشجویانی که آنلاین در حال تحصیل هستند، ۱۳ تا ۱۴ میلیون مهاجر دانشجو در جهان داریم.

این پژوهشگر پژوهشکده سیاست گذاری علم و فناوری دانشگاه شریف ادامه داد: بیشتر مهاجران در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند. ۴۲ درصد مهاجران دانشجو، کارشناسی ارشد و ۹ درصد در مقطع دکتری مشغول به تحصیل اند. در خاورمیانه اما مهاجران دانشجو بیشتر در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند.

صلواتی در باره پراکندگی دانشجویان مهاجر در جهان گفت: چین با جمعیت حدود ۲ میلیارد نفری، ۷۰۰ هزار دانشجوی مهاجر دارد. آمریکا نیز با کاهش سهم در سال های اخیر سهم ۲۳ درصدی دانشجویان مهاجر دارد. ایران نیز با ۵۱ تا ۵۳ هزار دانشجوی مهاجر میان کشورهای جهان در رتبه دهم و یازدهم قرار دارد.

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 84 تاريخ : چهارشنبه 17 بهمن 1397 ساعت: 15:02

پایشگر- بورس کالا اعلام کرد: از این پس سهمیه خرید آلومینیم از این بورس براساس میانگین خرید سال‌های ۹۴ تا ۹۶ خواهد بود.

به گزارش پایشگر به نقل از بورس پرس، محمد نوروز پور مدیر بازرسی و امور اعضای بورس کالا در نامه ای به مدیران عامل شرکت های کارگزاری اعلام کرد: با توجه به اعلام وزارت صنعت مبنی بر اعلام شاخص های خریداران محصولات آلومینیومی، مشتریان مجاز و خریداران محصولات فوق طی سال های ۹۴ تا ۹۶ از شرکت بورس کالا بوده و میزان سهمیه ماهانه بر اساس میانگین خرید این سال ها است.

مرجع اخبار رسمی

مشتریان باید قبل از ثبت سفارش نسبت به تکمیل تعهد نامه پیوست اقدام کرده و کارگزاران قبل از شروع تالار نسبت به ارسال تعهدنامه به این مدیریت اقدام کنند.

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 85 تاريخ : سه شنبه 16 بهمن 1397 ساعت: 15:45

 

 

بازگشت دو کارگردان به سودای سیمرغ

اخبار فرهنگی هنری پایشگر-محمدرضا هنرمند پس از ١٦ سال و رسول صدرعاملی بعد از یک دهه در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر؛ با اعلام رسمى اسامى فیلم‌های بخش سوداى سيمرغ سی و هفتمین جشنواره فيلم فجر، محمدرضا هنرمند خالق آثار برجسته ای همچون دزد عروسك‌ها، مرد عوضى و موميايى ٣ پس از ١٦ سال دورى، با فیلم “سمفونی نهم” به سينما بازگشت.

همچنین رسول صدرعاملی خالق آثاری چون “من ترانه، ۱۵سال دارم” و “زندگی با چشمان بسته” نیز با وضعیتی مشابه محمدرضا هنرمند بعد از قریب به یک دهه دوری از فیلمسازی، امسال با فیلم “سال دوم دانشکده من” وارد میدان رقابت برای دریافت سیمرغ شد.

فيلم “سمفونی نهم” که ظاهرا پروداکشنی متفاوت با آثار این کارگردان داشته، فیلمبرداری را ماه‌ها در سكوت كامل خبرى طی کرد و آخرین ساخته “محمدرضا هنرمند” که خود تجربه بارها داوری در جشنواره فیلم فجر -از جمله جشنواره سی و پنجم- و دیگر فستیوال‌های سینمایی را دارد، در جشنواره امسال مورد قضاوت داوران و منتقدان قرار خواهد گرفت.

سمفونی نهم، داستانی فانتزى – مفهومى – عاشقانه‌ را در گذرگاهی تاریخی روايت مى‌كند و با انتشار تصاوير و اطلاعات بيشتر از این فیلم، این کارگردان چگونگی نواختن “سمفونی نهم‌”اش را توضیح خواهد داد.

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 78 تاريخ : يکشنبه 14 بهمن 1397 ساعت: 16:00


اکنون نگاهی میکنیم بر پیش‌بینی‌های ری کورزویل در مورد آتی تکنولوژی . 

سال 
۲۰۱۹: خداحافظی کامپیوتر‌های شخصی و لوازم جانبی آنها با کابل و سیم سال 
۲۰۲۰: ارتقاء قدرت کامپیوتر‌های شخصی با قابلیت و امکان مقایسه آن‌ها با بضاعت و توان مغز انسان سال 
۲۰۲۱: قابلیت دسترسی به وب بی‌سیم در ۸۵ درصد از نقاط کره زمین سال 
۲۰۲۲: وضع و اوضاع ضابطه اخلاق انسان‌ها و ربات‌ها در آمریکا و اروپا (تعیین وظایف و حوزه فعالیت ربات‌ها) سال 
۲۰۲۴: تحمیلی شدن هوش کامپیوتری در خودرو‌ها (قانون منع به کار گیری از خودرو‌های فاقد هوش مصنوعی) سال 
۲۰۲۵: تشکیل بازار‌های والا عضو‌های تصنعی تن انسان سال 

مرجع اخبار رسمی
۲۰۲۶: تمدید قدمت به ازاء هر ثانیه به امداد پیشرفت علم سال 
۲۰۲۷: تبدیل ربات‌های کارگر با بضاعت انجام کار‌های سخت، به یک ابزار و دستگاه معمولی در معاش روزانه انسان سال 
۲۰۲۸: ارزان شدن و در دسترس قرار تصاحب کردن انرژی شمسی برای مصرف ساکنان زمین سال 
۲۰۲۹: هوشمند شدن کامپیوتر‌ها در چارچوب مدل‌سازی کامپیوتری مغز انسان سال 
۲۰۳۰: بسط استفاده از نانوفناوری در صنعت سال 
۲۰۳۱: به کار گیری از چاپگر‌های سه بعدی اعضای تن در تمام بیمارستان‌ها سال 
۲۰۳۲: استعمال از نانوربات‌ها در دانش طبابت (حذف مواد زائد از تن و نسخه برداری مغز برای کشف اسرار آن سال 
۲۰۳۴: نخستین دیدار آدم با هوش مصنوعی سال 
۲۰۳۶: استعمال از روش‌های برنامه‌نویسی برای برنامه‌نویسی سلول‌ها و درمان بیماری‌ها سال 
۲۰۳۸: ظهور ربات‌های انسان‌نما (مجهز به هوش مضاعف) سال 
۲۰۳۹: کاشت بی واسطه نانوماشین‌ها در مغز (غوطه وری بدون نقص انسان در دنیای مجازی بدون هیچ دستگاهی) سال 
۲۰۴۰: کاشت موتور کاوش در تن انسان (مشاهده سود آن روی لنز یا عینک مخصوص) سال 
۲۰۴۱: افزایش بضاعت وب به میزان ۵۰۰ برابر امروز سال ۲۰۴۲: نخستین مسئله جاودانگی انسان، ارتش نانوربات‌ها به یاری سامانۀ دفاعی بدن آمده و اشکال بیماری‌ها را معالجه می‌کند . 
سال ۲۰۴۳: تن بشر می‌تواند به کمک نانوربات‌ها به هر شکلی که بخواهد دربیاید . 
سال 
۲۰۴۴: توان هوش غیربیولوژیکی، میلیارد‌ها برابر هوش انسان سال ۲۰۴۵: آغاز زمان تکینگی یا این که برگشت‌ناپذیری فناوری، کره زمین به یک ابررایانه تبدیل خواهد شد . 
سال ۲۰۹۹: تکینگی فناوری سراسر کره زمین را فرا خواهد گرفت . 

گفتنی است، پیش‌بینی‌های قبل ری کورزویل هم در زمینه پیشرفت تکنولوژی تاکنون با توجه زیادی به وقوع پیوسته می باشد . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : مرجع اخبار رسمی, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 69 تاريخ : چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت: 13:58

 
Aa فورا پس از سرنگونی حکومت محمدرضا شاه پهلوی در جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی، تیم کوچکی از رهبران جوان انقلاب نوپای کشور ایران پیشنهاد تشکیل گاردی ملی را دادند که از انقلاب حفظ نماید و فعالیتهایش با دیگر نیروهای دارای اسلحه در این سرزمین هماهنگ باشد . 

روح الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی کشور‌ایران با تشکیل چنین نیرویی موافقت کرد و برای اسم گذاری آن از کلمه و واژه پارسی «سپاه» استفاده کرد که عنوانی تاریخی برای سربازان اهل ایران بود . به این ترتیب نیروی جدیدی با نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» شکل گرفت . 

مرجع اخبار رسمی
این نیرو ۳۸ سال بعد، دارای نقشی اساسی هم در باطن ایران و هم در منطقه خاورمیانه شد و توان و حوزه فعالیتهایش تا به آنجا بسط یافت که آمریکای دونالد ترامپ از احتمال قراردادن این نیرو در فهرست گروههای تروریستی حرف خاطرنشان کرد . ایالات متحده ایالات متحده منتقد حمایتهای سپاه پاسداران از حزب الله لبنان و حماس میباشد و دونالد ترامپ چنین فعالیتهایی را ناقض روح توافق هسته‌ای می داند . 

در واکنش، مقامات کشور‌ایران هشدار داده اند که هر اقدامی علیه سپاه پاسداران، گامی بالاتر از خطوط قرمز بوده و حتی می تواند دو میهن را تا آستانه نبرد پیش پیروز شود . 

بیشتر 
بخوانید: صالحی: تروریستی تلاوت سپاه را اعلام جنگ تلقی می‌کنیم 
محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران اعلام کرده می‌باشد که چنانچه از نیروهایش به تیتر یک مجموعه تروریستی خاطره شود، آنگاه نیروهای آمریکایی ساکن در ناحیه در معرض خطر قرار خواهند گرفت . 

اکثر 
بخوانید: هشدار شدید محمدعلی جعفری نسبت به قرار گرفتن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی آمریکا 
وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرد که برخورد تهران در این باره «سخت، قاطع و کوبنده» خواهد بود . حتی حسن روحانی، رئیس جمهور میانه‌روی این میهن هم که پنج ماه پیش در اقدامی نایاب به انتقاد از سپاه پرداخته بود، به حمایت از این نهاد نظامی پرداخت و اعلام کرد که سپاه در قلب مردم جای داراست . 

از حیث فريده فرهی استاد ارتباط ها بين الملل کالج هاوايی، تعریف سپاه به تیتر یک مجموعه تروریستی، اقدامی بی‌سابقه می باشد . به گفته او سپاه پاسداران گوشه ای جدایی‌ناپذیر از نیروی دفاعی ایران می‌باشد که در ضابطه کلیدی این مرز و بوم نیز از آن اسم برده گردیده است . توصیف مقامات نظامی کشوری دیگر به تروریست که برای او‌لین توشه رخداد می افتد، شیوه را برای انجام اخلاق متقابل در قبال ارتش ایالات متحده باز می نماید . 

از لحاظ خانم فرهی این فعالیت بویژه خطراتی را برای آن گونه از نیروهای ایالات متحده به همپا داراست که در منطقه خاورمیانه حضور دارا‌هستند . 

سپاه پاسداران در آغاز فعالیت، به تیتر یک نیروی محلی در سراسر جمهوری اسلامی ایران وارد کار شد اما بسرعت بویژه پس از هجوم عراق به کشور ایران در سال ۱۳۵۹ فعالیتش توسعه و گسترش یافت و آیت الله خمینی به این نیرو اذن داد تا بتواند نیروی زمینی، هوایی و دریایی خود را داشته باشد . 

این نیرو نقشی مهم در دفاع از جمهوری اسلامی ایران بویژه در تنگه هرمز داشت یعنی در جایی که با هدف متوقف کردن تانکرهای نفتی موضوع استعمال صدام حسین و متحدانش، وارد فعالیت گردیده بود . 

مهرزاد بروجردی، معلم علم ها سیاسی دانشکده سیراکیوز در نیویورک می گوید که قبلی از جنگ، نیروهای سپاه پاسداران تنها محافظان روحانیون بودند . البته همت آنان در بازه زمانی نزاع به آنها اجازه داد تا وارد حوزه اقتدار شوند . 

با این وجود آیت الله خمینی افزایش توان آن‌ها را ذیل لحاظ داشت و بر این پایه دستورالعمل صریحی نوشت تا آن‌ها را از سیاست دور نگه دارد . 

پس از درگذشت روح الله خمینی در سال ۱۳۶۸ خورشیدی، جانشین وی علی خامنه‌ای با تولید نیروی قدس، بعد ها جدیدی را برای بضاعت و توان عملیاتی سپاه توصیف کرد . این نیرو مسئولیت عملیات خارج از کشور را برعهده گرفت و از نزدیک با حزب الله لبنان و حماس در فلسطین همکاری داشت . 

به گفته علی علیزاده تحلیلگر سیاسی در لندن، تهران هیچ گاه حمایت خویش از حماس و حزب الله را مخفی نکرده است و از لحاظ او این گروهها احزاب سیاسی مشروعی می باشند که بطور رسمی در همه پرسی موفق گردیده اند . 

چنین فعالیتهایی هرچند آمریکا و رقبای منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران را خشمگین کرد البته درمقابل، عملیات سپاه در لبنان، بوسنی، عراق و در سوریه در حمایت از بشار اسد، بسیار خوشایند علی خامنه‌ای بود . بگونه‌ای که به گفته مهرزاد بروجردی استاد علوم سیاسی در نیویورک، در درحال حاضر حاضر سپاه توانایی قابل توجهی برای تاثیرگذاری بر سیاستهای داخلی و خارجی و منطقه‌ای ایران دارااست و بر این اساس در حالت پرتنش کنونی خاورمیانه، علی خامنه‌ای بیشتر به سخنان محمدعلی جعفری و قاسم سلیمانی گوش می دهد تا سخنان حسن روحانی و محمدجواد دقیق . 

ایالات متحده ایالات متحده همینطور ادعا می نماید که ایران در پشت مجموعه بمبگذاری‌هایی میباشد که در عراق روی داده و سبب ساز به مرگ کارکنان نظامی ایالات متحده شده است؛ اتهامی که مقامات ایرانی آن را بی‌اساس می دانند . 

سپاه پاسداران کشور ایران علیرغم میل آیت الله خمینی حال به یک مهرۀ فعال سیاسی تبدیل شده هست و یکی از بدترین اقدامات این نیروها هنگامی بود که نیروهای بسیجی به عنوان یکی از «بازوان» سپاه، پس از اعتراض‌ها به نتایج همه پرسی سر کردگی جمهوری کشور ایران در سال ۱۳۸۸ به سرکوب معترضان پرداختند . 

در مقاله‌ای که به این عذروبهانه در نشریه گاردین منتشر شده اینگونه آمده میباشد که پس از این وقایع، سپاه برای تجدید بنا تصویر خویش در درون کشور، به تبلیغ در دور و اطراف قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس پرداخته است . وی یک قهرمان ملی معرفی شد که از کشور در قبال گروههای تروریستی دفاع کرده میباشد . 

به این ترتیب و پس از سالها عملیات در سایه، قاسم سلیمانی در معرض دیدها ظواهر شد و در رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران بطور گسترده از حضور وی در عرصه مبارزه عراق و سوریه صحبت گفته شد و بر این زمینه تاکید شوید که نیروهای سپاه پاسداران، مدافعان ملت هستند . 

همچون نظامیان در چین و پاکستان، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور ایران هم بطور گسترده در فعالیتهای اقتصادی ایران، چه قانونی و چه غیر رسمی حضور داراست . فرماندهان سپاه صاحب و مالک املاک و مستغلات اکثری در تهران و شهرهای گران قدر می‌باشند و این شائبه وجود دارااست که در فعالیتهای قاچاق سودآور مرزی هم دخالت دارند . 

در این مطلب به نقل از محسن سازگارا که پیش از این از بانیان تشکیل سپاه پاسداران بود و اکنون به منتقد حکومت جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده، نقل گردیده است که: «ما یک ارتش مردمی ایجاد کردیم تا از مرزوبوم دفاع کند و در حالت لازم به یاری بیاید، ولی این ارتش هم اکنون به یک هیولا تبدیل شده می باشد .» 

قدرت گیری سپاه در جریان جنگ کشور‌ایران و عراق، ساخت سپاه قدس، دخالت‌های این ارگان در فعالیتهای اقتصادی و نقش آن در حذف اصلاح طلبان، کلیه این موردها درحال حاضر سپاه را به «دولتی در باطن دولت» و به «سازمانی تبدیل کرده است که هیچ معادلی برای آن در جهان نمی بضاعت یافت» و مانند «رودخانه‌ای گردیده که طغیان کرده و تمامی چیز را در خویش فرو برده است» . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : مرجع اخبار رسمی, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 53 تاريخ : سه شنبه 9 بهمن 1397 ساعت: 14:49

ایرانی‌ها تعدادی میلیون لیتر بنزین اضافه مصرف می‌کنند؟ اخبار اقتصادی پایشگر- بنزین از نمونه محصولات استراتژیک در کشور محسوب می‌شود که برای اقتصاد میهن و تسهیل مدیر اقتصادی خانوارها، امری انتخاب کننده است . 

مرجع اخبار رسمی
به گزارش مقر خبری تحلیلی پایشگر، بنزین از نمونه تولید ها استراتژیکی به شمار می رود که هرگونه ایراد در تامین و عرضه آن، اقتصاد مملکت و حتی اوضاع اجتماعی جامعه را با چالش‌ها و نارسایی‌های عدیده‌ای یار خواهد تولید . 
خوشبختانه با پیش بینی ها اتخاذ شده در سال‌ها اخیر، نارسایی خاصی در این عرصه پیدایش نکرده و چه بسا در سخت‌ترین حالت نیز، بنزین زمینه نیاز سرزمین تامین و عرضه گردیده می باشد . 
تلاش برای منش اندازی پروژه ستاره خلیج فارس از نمونه تمهیداتی بود که برای تضمین تامین بنزین موضوع نیاز مملکت (حتی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط) در دستور فعالیت قرار گرفت . 
با همه این اوصاف، در اختیار گرفتن مصرف بنزین و به تعبیروتفسیر دیگر باصرفه سازی مصرف از الزاماتی هست که می‌باید زیر هر قوانینی بصورتی جدی در مرزوبوم عملیاتی شود و به واقع با حصول این امر، تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به نحو مناسب و شایسته تری تامین خواهد شد . 
متاسفانه علی رغم اهمیت این محصول، ضریب مصرف بنزین در مرز و بوم فراتر از نُرم و قاعده طبیعی به لحاظ می‌رسد و جلوگیری از حیف و میل بنزین، ضرورتی میباشد که ذیل هر شرایطی امری الزام آور خواهد بود و تحقق این امر در شرایط با اهمیت اقتصادیِ کنونی جامعه، که به نوعی مرز و بوم در نبرد اقتصادی با معاندان نظام و انقلاب به رمز می‌برد، ضرورتی به مراتب اجتناب ناپذیر‌تر به شمار میرود . 
۲۰ میلیون لیتر مصرف مازاد بنزین در کشور آنچنان که بیانات برخی از مقامات مسئول در کشور نشان می‌دهد، مقدار مصرف اضافی بنزین در جامعه، حدود ۲۰ میلیون لیتر برآورد می شود . 
رقمی قابل اعتنا که در رخ مدیریت مصرف بنزین و تصحیح الگوی مصرف، دستاورد‌های قابل توجهی برای اقتصاد مرز و بوم حاصل خواهد شد . 
در این خصوص، علیرضا محجوب، مدیر فراکسیون کارگری و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به رسانه‌ها می‌گوید: در درحال حاضر حاضر، ۲۰ میلیون لیتر بنزین در کشور، بصورت اضافی مصرف می گردد که این رقم را می‌توان با اتخاذ پیشبینی ها آفریننده و موثر، کنترل و محدود کرد . 
وی در ادامه می‌افزاید: ولی در ارتباط با تولید و تامین بنزین، کشور با ایراد عدیده‌ای مواجه نیست، اما در کنار برخی از دغدغه‌ها، مسئله آب و هوا (سلامت زیست محیطی) هم از موضوعات دور از شوخی و قابل توجه به شمار می رود . 
به زعم وی، در چهره کاهش روزمره یک میلیون لیتر مصرف بنزین در کلانشهر تهران، به سالم آب و هوایی پایتخت، امداد شایانی می گردد . 
در این میان، پیش بینی ها زیادی برای در اختیار گرفتن و کاهش مصرف بنزین مطرح می شود که تجدید لحاظ در نرخ بنزین، سهیمه بندی و… از نمونه‌های آن به شمار می رود . 
ولی فارغ از این تدابیر، با اعمال برخی از تمهیدات در خودرو‌ها می‌توان ضریب مصرف بنزین را به اندازه قابل توجهی کاهش اعطا کرد . 
توصیه‌ها و پیشنهاداتی برای کاهش مصرف بنزین خودرو‌ها حسین بعثتی متخصص فنی خودرو در تشریح راهکار‌های موثر در کاهش و در دست گرفتن مصرف بنزین اظهار کرد: یکی از مولفه‌های مضاعف تعیین کننده در کاهش یا این که ارتقا مصرف بنزین به اندازه سرعت اتومبیل معطوف میگردد و به واقع در رخ رعایت سرعت اصولی می‌توان تا حدود بسیاری مصرف بنزین را کاهش بخشید . 
او افزود: بطور نمونه اگر خودرویی با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت تکان کند، اندازه مصرف آن در مقایسه با سرعت ۱۱۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت به مقدار قابل توجهی کمتر میگردد و با این سرعت (۸۰ کیلومتر)، راننده قوی خواهد بود ۲۰ کیلومتر بیشتر، طول فاصله جاده‌ای را طی کند . 
این متخصص فنی اتومبیل گفت: این عادت به نادرست در برخی از افکار و افکار همگانی جا افتاده که خودروی سرد، پیش از جنبش می‌باید چندین دقیقه درجا کار نماید که به واقع این ذهنیت خطا میباشد و در خودرو‌های قدیمی، اندازه کارکرد درجای اتومبیل پیش از حرکت، نهایتا تا یک دقیقه کافی است و در خودرو‌های جدید، اساسا کارکرد درجای اتومبیل نیاز نمیباشد و آنچه که می بایست رعایت شود معطوف به این امر می شود که در دقایق ابتدایی نباید ماشین با سرعت بالا حرکت کند . 

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : مرجع اخبار رسمی, پایشگر, نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 55 تاريخ : دوشنبه 8 بهمن 1397 ساعت: 15:24

آتش زدن جسد شریک به خاطر پول آب و برق

اخبار حوادث پایشگر– مرد جوان که با همدستی کارگرش سناریوی قتل شریک مالی‌اش را طراحی کرده بود برای اینکه راز جنایت مخفی بماند با یک دبه بنزین جسد را به آتش کشید.صبح دیروز این متهمان پای میز محاکمه ایستادند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی پایشگر، رسیدگی به این پرونده از سال ۹۵ وقتی شروع شد که مرد جوانی با پای خودش به اداره پلیس رفت و راز جنایتی را که هفت ماه پیش با همدستی کارگرش مرتکب شده بود برملا کرد.

«فرخ» به افسرپلیس گفت: از اسفند ۹۴ وقتی شریک مالی‌ام که در یک سوله باهم کارمی کردیم هزینه انشعاب آب و برق را پرداخت نکرد با هم اختلاف پیدا کردیم تا اینکه هر روز این اختلافات بیشتر شد… برای همین با همدستی کارگرم تصمیم به قتل او گرفتیم.روز حادثه او را سوار خودرو کرده و به اطراف ورامین بردیم ابتدا با هم حرف زدیم اما در نهایت درگیرشدیم. کارگرم دستان «فرهاد» را گرفت و من طنابی را که در خودرو داشتم به دور گردنش پیچیدم و او خفه شد برای اینکه راز این جنایت مخفی بماند جسدش را با بنزین سوزاندیم و بعد بقایای جسد را دفن کردیم. سپس کیف او که یک چک و یک گوشی تلفن همراه داخلش بود سرقت کردیم، چک را من بردم و گوشی را به کارگرم دادم.

هفت ماه از این ماجرا گذشت اما هر روز عذاب وجدان بیشتر آزارم می‌داد و تمام ذهنم را درگیر کرده بود، هر جا می‌رفتم صحنه قتل روبه‌رویم بود برای همین نتوانستم تحمل کنم…

با اعتراف‌های تکان دهنده فرخ، همدست او هم دستگیر شد و هر دو متهم با صدور کیفرخواست به اتهام مشارکت در قتل عمد، جنایت برمیت و سرقت مقرون به آزار صبح دیروز در شعبه یازدهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ و با حضور قاضی حسینی – مستشار ارشد دادگاه – تحت محاکمه قرار گرفتند.

در ابتدای جلسه اولیای دم خواستار قصاص متهمان شدند، آنگاه فرخ پشت میز محاکمه ایستاد و در حالی که اتهام‌هایش را قبول داشت، گفت این کارگرم بود که پیشنهاد قتل فرهاد را داد. من همه اتهام هایم را قبول دارم.سعید هم با انکار اظهارات فرخ گفت: من کارگر ساده‌ای بودم ،او از من خواست در این کار کمکش کنم. قبول دارم که در این جنایت حضور داشتم ولی من فقط دستان مرحوم را گرفتم این فرخ بود که فرهاد را خفه کرد.

پس از پایان اظهارات دو متهم، قضات ختم جلسه را اعلام کردند و برای صدور حکم وارد شور شدند.مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 57 تاريخ : شنبه 6 بهمن 1397 ساعت: 12:39

پایشگر- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از تهیه طرح استیضاح وزیر صنعت با ۷ محور و دلیل خبر داد.

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری تحلیلی

به گزارش پایشگر به نقل از بورس پرس، حسینعلی حاجی دلیگانی با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو و نابسامانی در بازار به الف گفت: جمعی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر صنعت را تهیه کردیم و در حال جمع آوری امضاء برای این طرح هستیم.طرح مذکور در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس تهیه شده،نمایندگان همانطور که در نامه به رئیس جمهور تاکید کردند، بر تغییر گروه اقتصادی دولت نظر دارند و چون وی این گروه را تغییر نداد،مجلس دست به کار شده است.

وی تصریح کرد: استیضاح شریعتمداری ۷ محور دارد که در جلسه روز یکشنبه به امضای جمعی از نمایندگان رسید و قرار است در روزهای آینده تحویل هیات رئیسه مجلس شود.

محورهای استیضاح وزیر صنعت:

۱. عدم کنترل و مدیریت بازار که منجر به افزایش بی رویه قیمت ها شده

۲. عدم حمایت از تولید داخلی که باعث تعطیلی هزار واحد صنعتی و صنفی تولیدی شده

۳. عدم اجرای مصوبه دولت در فروردین ۹۷ برای اجرای کامل شناسه رهگیری کالا در فرصت ۲ ماهه که موجب ایجاد هدر رفت میلیاردها دلار ۴۲۰۰ تومانی شده

۴. وجود فساد و رانت در واردات خودرو، ثبت سفارش برای دریافت ارز، عدم نظارت بر نحوه ثبت نام، خرید خودرو در داخل و بهم ریختگی بازار خودروی داخلی

۵. عدم ثبت همه مجوزهای صنفی در پایگاه مجوزهای کسب و کار موضوع قانون اجرای اصل ۴۴

۶. عدم اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

۷. عدم اجرای برنامه های اعلامی به مجلس در هنگام رای اعتماد

سوال مجلس به دلیل قیمت گذاری دستوری فولاد و ایجاد رانت برای عده ای معدود

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری تحلیلی

 

 
پایگاه خبری...
ما را در سایت پایگاه خبری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : alipour paieshgar بازدید : 50 تاريخ : پنجشنبه 4 بهمن 1397 ساعت: 12:32